torsdag 8. november 2012

Bestikket opp eller ned?

 Hva foretrekker jeg? Bestikket opp eller ned i oppvaskmaskinen?

Screenshot fra dagbladet.no

Jan Thore Engen fra kokk.no sier at den delen av bestikket som er i kontakt med munnen, skal peke oppover. Av renslighetsgrunner. 

Vel, det er godt mulig. Jeg burde vel også tenke slik, siden jeg studerer sykepleie og skal være opptatt av hygiene og mikrobiologi. Men! Jeg syns det er ekkelt å ta på den siden som man har hatt i munn, både når det er skittent, og rent. Tviler sterkt på at det er mange som desinfiserer hendene sine før de tar ut det rene bestikket fra oppvaskmaskinen. 

Så, rent eller ei. Jeg stapper det nedi med spissen først. Dessuten er det visstnok ei dame som falt på bestikket sitt i oppvaskmaskinen og døde. Hun hadde mest sannsynlig overlevd, dersom knivblader og gaffelspisser pekte nedover. 

Bedre å være føre var, enn tidlig far.

-Charve